H. Hartschool 2002.


Foto's van de Heilig Hartschool, gemaakt in juni 2002. Alle groepen waren op schoolreis. Ik was alleen in de tent en ik had me voorgenomen om van de hele school een fotoreportage te maken. Als aandenken aan m'n werkplek. M'n eerste werkdag was 7 januari 1964 en nu 38 jaar later naderde de laatste.
Veel foto's zijn niet echt spectaculair, maar geven de school wel weer zoals ze was. Onze zolder was 'n echte rommelzolder. De gemeenschapsruimte, verdiept aangelegd was jaren 't pronkstuk van de nieuwe basisschool. De directeurskamer, met heel veel belangrijke dingen in de kasten en op 't bureau! Voor mij troep, maar voor Tjeu 'n georganiseerde wanorde. Mijn klas met 't H. Hartbeeld. 't Deed overal aan mee. Met carnaval met slingers en bij 't vertrek van de zesde klassers kreeg 't handjes van de vertrekkende leerlingen. Al deze herinneringen probeer ik te bewaren voor later. Alles heeft iets te betekenen, ook die pijl op de gang. Eigenlijk is 't idioot!
.