Computers H. Hart

Ik heb uit de video 'Computers op de H. Hartschool' de intro en de geschiedenis tot 1992 op YouTube geplaatst. De meeste schoolkinderen uit die tijd hebben deze video niet gezien. In die jaren was 't bewerken van videobeelden mijn grootste hobby. Deze VHS-band is al 15 jaar oud. Hij is tot enkele jaren geleden gebruikt op de PABO als 'n voorbeeld hoe je de computer op school kan gebruiken. Ik was toen al overtuigd dat hij in de toekomst niet meer weg te denken zou zijn in 't onderwijs. Software was er bijna niet, dus maakte ik zelf simpele programma's. De leerlingen waren enthousiast. In Naer hadden ze softwaer (software). Veel collega's vonden de computer maar niks en zijn pas de laatste jaren de kracht van dit apparaat gaan begrijpen. Als ik iets op de H. Hartschool bereikt heb, dan is 't wel 't invoeren van de computer in de school.
De hele video op YouTube plaatsen, gaat niet. Hij is 30 minuten lang, Misschien verknip ik hem een aantal stukken van 100Mb.

.

.

.